Hea tervis algab õigest toitumisest.

Me kõik peame sööma, see on eluks vajalik. Inimese toitumisharjumused tagavad tervise või soodustavad haigestumist. Õnneks on hakatud järjest rohkem tähelepanu pöörama oma toitumisharjumustele. Paljud terviseprobleemid on tasakaalustatud toitumisega ennetatavad või mõjutatavad, nt. südame-veresoonkonnahaigused, suhkruhaigus, liigeste ülekoormus ja kindlasti rasvumine.

Õigete toitumisharjumuste kujundamine ei ole keeruline, lihtsalt peab olema piisavalt tahtmist ja teadmisi. Ka kas või üks väike muudatus toitumises annab pikemas perspektiivis tulemusi, nii tervisele kui ka kehakaalule. Keegi ei ootagi Teilt kohe terve menüü välja vahetamist, vaid kõik algab samm haaval. Kui teha kohe väga kardinaalseid muudatusi menüüs võib tekkida tagasilööke. Ning kõik jõupingutused tervislikuma toitumise osas lähevad luhta. Seega alustage muudatustega mis on sobitatud Teie igapäevaste toitumisharjumustega.


Süüa võib kõike – aga mõõdukalt!


Oluline ongi just söödud toidu kogused, et ei tekiks nö. ülesöömist. Isegi, kui ei soovi kaalus alla võtta, ei tohi söögiga saadava energia hulk olla suurem, kui organismi töös hoidmiseks vajalik on ning sellele lisada ka oma päevase füüsilise koormusega kaotatav energia hulk. Iga nn. ülesöödud energia kogus talletub organismi rasvarakkudesse ja selle tulemusel tõuseb ka kehakaal, mille tagajärjel suureneb oht haigestuda kroonilistesse haigustesse.

Viimased uudised